Kamuoyunun yakından tanıdığı bir ismin, "5-6 yaşlarında çocuklarla da evlenilebilir" şeklinde yaptığı açıklama,konunun dayandırıldığı Talak Suresi'nin 4.ayeti gündeme oturttu.
Peki o ayet aslından ne diyor? Ya da bizim ne anlamamız gerekiyor?
Kur'an kızlardan,kız çocuklarından bahsederken "unsâ" ve "benat", kadınlardan bahsederken ise "nisa" diyor.
Ayette geçen "adetten kesilmişler" için nisa (kadın)kelimesi kullanılırken, adet olmayanlardan bahsedilirken "unsâ" veya "benat" kullanılmıyor, ayetin içinde geçen nisa'ya vurgu yapılıyor
Ayrıca ayette kız çocuklarını vurgulayacak şekilde -henüz adet olmamışlar diye- bir ifade ise asla yok.
"Adetten kesilmiş olanlar hakkında şüpheye düşerseniz iddetleri üç aydır; adet görmeyenler de öyle. Hamile olanların süreleri doğumları ile biter. Kim Allah'tan sakınırsa Allah onun işinde bir kolaylık oluşturur." (Talak 65/4)
Evliliği sona eren kadının yeniden evlenebilmesi için beklemesi gereken süreye iddet denilir. Bu süre,bir kadının eşi ile ilişkiye girmeden geçirdiği toplam üç adet ve üç temizlik süresidir. Bu da üç ay kadar sürer.
Ayetin gayesi boşanılması durumunda kadının hamile olmadığın kesin olarak bilinmesidir.
Zaten hamile olan için doğumla iddet dönemi biter diyor.
Henüz büluğa ermemiş kızların hamile kalması tıbben imkansızdır.
İddeti düzenleyen bir ayetten, "adet olmayanlardan kasıt büluğa ermemiş kız çocuğudur" demek, art niyetli zorlamadır.
"Bahsedilen sadece nikahdır karı-koca olmak değildir" diyerek bir tür beşik kertmesi benzetmesi de ayetin ruhuyla örtüşmemektedir.
Çünkü iddet için cinsel birliktelik yaşanmış olması şarttır:
"Mü'min kadınları nikâhladıktan sonra kendilerine dokunmadan boşadığınız takdirde, onlar için saymanız gereken bir iddet yoktur." (Ahzab 49)
İddet hamilelikle ilgili bir süredır çünkü amaç anne karnındakı bebeğin haklarını korumaktır.
Talak 4. ayeti çarpıtılmış manası ile düşünecek olursak,yetişkin bir erkeğin 6-7 yaşında bir kız çocuğu ile cinsel ilişkiye girmiş olması gerekir ki,iddet dönemini beklesin.(Öfkeme hakim olmaya çalışarak yazıyorum: Hamile kalması mümkün olmayacağına göre neden beklesin?)
Pedofili denilen sapıklık ve alçaklık budur ki,buna Allah'ın izin verdiğini söylemek korkunç bir yanılgıdır,iftiradır.
Öyleyse ayette "adet görmeyenler"den kasıt nedir?
Hamileliğin ilk ayı olabilir mi?
Bir kadın hamileliği boyunca adet görmez ama hamile olduğu da ilk ay bilinmez.Çünkü hamilelik belirtileri adet gecikmesi olduktan 1-2 hafta sonra başlar.
Ultrasonla hamileliğin belli olması bile son görülen adetin üzerinden 5-6 hafta geçtikten sonra mümkün olabilmektedir.
Bazı kadınlar menopoz dönemine girmediği halde genç yaşlarında bazı rahatsızlıklardan dolayı adetten kesilebilirler.
Yine bazı kadınlar belli bir zaman içinde adet görmeyebilirler.
"Geç ergenlik" denilen durumlara da rastlanılmaktadır ki,bu yaş 17-18 yaşlarını bile bulmaktadır.Ender rastlanan bu durum,tıbbı veya ırsî bir sorundan ya da yavaş gelişmeden kaynaklanmaktadır.
Ayetin vurgu yaptığı "adet görmeyenler" için,bu ve benzeri durumları aramak gerekmektedir
Evlilik için reşit olmayanların kendi rızaları dışında ebeveyn izni ile nikahlanmaları zulümdür.Beşik kertmesi de böyledir
İslam'da "evlilik için yaş sınırı yoktur" demek, "çocuklar içinde böyledir" demek değildir.
Vicdanın kabul etmediğini Allah kabul etmez.
Kur'an'ın evlilikte aradığı "denklik"tir.
Kur'an 80'lık ihtiyarların koynuna 5-10 yaşındaki çocukları sokacak değil ya.
İslam'ın evrensel değerlerle örtüşmediği iddialarının ayyuka çıktığı bir dönemde bütün dünyada en büyük ve en iğrenç suçlardan sayılan "pedofili"yi, Kur'an üzerinden savunmaya kalkmak,ya art niyettir ya da cehalet.
Kur'an'daki İslam veya Kur'an İslam'ı kavramından rahatsız olanların vardığı nokta,işte budur:
Çıkmaz sokaklar!
Değerli okuyucumuz,
Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
· Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
· Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
· Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
· Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
· Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
· Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.
Yorumlar
+ Yorum Ekle