En Sıcak Konular

Mehtap Gözükan

Kur'an'a Göre
Mehtap Gözükan
22 Kasım 2014

Çocuk Yaşta Evlilik Kuran'da Yoktur!



Hz. Aişe'nin yaşını bahane ederek peygamberimize saldıran ve Kuran'da çocuk yaşta evliliğin serbest olduğunu iddia eden kişilere hatırlatılması gereken ilk konu, hükümlerin yalnızca Kuran'dan öğrenileceği ve Kuran'la mutabık olmayan kaynaklara itibar etmemeleri gerektiğidir. Allah, ''Biz kitapta hiçbir şeyi noksan bırakmadık...'' (En'am Suresi, 38) buyurur. Noksanı olmayan Kuran'da, evlilik gibi önemli bir konunun zamanına da elbette işaret edilmiştir.

 



Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa kadar deneyin; şayet   kendilerinde bir (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, hemen onlara   mallarını verin. ..(Nisa Suresi, 6)

 


"yetimin malına, o erginlik çağına erişinceye kadar -o en güzel   (şeklin) dışında- yaklaşmayın..." (En'am Suresi, 152)

 


Ayetleri dikkatli okursanız, yetimleri ''nikaha erişecekleri çağa kadar'' deneyin diyor. Şayet kendilerinde bir ''olgunluk'' görürseniz onlara mallarını verin diyor. İkinci ayette de yetimin malına, ''o malını kontrol edebileceği erginlik yaşına erişinceye kadar'' en güzel şeklin dışında dokunmayın deniyor. Küçük bir çocuk para kavramını bilmez. Tasarruf nedir, hesaplı alışveriş nedir, parasını hangi alanda değerlendirirse artırabilir bunları bilemez. Çocuğun eline para verirseniz onunla ya şeker alır ya çikolata. Dolayısıyla malını kontrol edeceği çağ bedensel değil, zihinsel olgunluk çağıdır.  Aynı şekilde nikaha erişecekleri çağ da, bedensel olgunluğa eriştikleri ergenlik  dönemi değil, malını kontrol edebileceği, zihinsel olgunluğa eriştikleri erginlik/gençlik çağıdır.

 

Mehir, İslam Hukuku'nda erkeğin evlenirken kadına verdiği para veya maldır. Mehir kadının ailesine değil, direkt kadına verilir. Yukarıdaki ayetlere göre malların  sahibine teslim edilme çağı, o kişinin malını kontrol edebileceği yaştır. Dolayısıyla mehir alan kadının bu malı veya parayı kontrol edebileceği bir yaşta olması gerekir. 


 

Hz. Ayşe'nin 6-9 yaşında evlendiği konusundaki iddialar, Kuran'daki evlilik için belirtilen yaş ile uyum göstermiyor. Kuran'da işaret edilen evlilik yaşı, şu an ki Medeni Kanunumuzda yer alan yaş sınırı ile tam uyumludur. Ayrıca Hz. Ayşe'nin yaşının rivayet edildiği kaynakların muhatabı  olan Buhari, peygamberimizden 238 yıl sonra, Müslim 243 sene, Tirmizi 260 sene, Ebu Davud 256 sene, Nesai 238 sene, İbn-i Mace 263 sene sonra yaşamışlardır. Hz. Ayşe'nin yaşı kimi kaynakta 6, kiminde 9, kiminde de 18 olarak rivayet edilmiştir.  Genel olarak evlilik yaşı konusunda referans Kurandır. Kuran, nikah için zihinsel olgunluk çağını işaret eder.


 

Ancak bu net delili görmezden gelen bazı ateistler, Talak Suresi 4. ayette, '' adet görmemiş'' ibaresinin küçük çocuğa işaret ettiğini iddia ederler.


 

''Kadınlarınızdan (menopoz dönemine girerek) âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri üç aydır. Adet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadınların iddetleri, çocuklarını doğurdukları vakit biter. Kim Allah'ı sayıp O'na karşı gelmekten korunursa, Allah onun işinde bir kolaylık verir.'' (Talak, 4)


 

Adetten kesilmiş, yani menopoz dönemine girmiş kadınların bekleme süresi 3 ay deniyor.  3 ay neden bekleniyor? Hamile olup olmadığının anlaşılması için.  Adet görmeyen çocuk hamile kalabilir mi? Hayır. O zaman 3 ay beklemesine de gerek yoktur. Hamile kalan kadın adet görmez. Ancak hamile olduğunun anlaşılması süre alır. Bu durumda olan kadınlar için de bekleme süresi 3 aydır. Hamileliği kesin olanlar ise doğuma kadar bekler.


 

Sonuç olarak Kuran çocuk evliliğine izin vermez. Bu tip yanlış bir uygulamayı ancak Kuran'dan uzak toplumlar uygular. Yanlış ve kasıtlı yapılan tercümeler nedeni ile ateist ve bağnazlar İslam'ın çocuk evliliğine izin verdiğini iddia ederler. Çocuklar şefkat gösterilmesi gereken varlıklardır, kimse sapık görüşlerine Kuran'dan delil bulamaz.


 

Mehtap Gözükan


https://www.facebook.com/MehtapGozukan

 

https://twitter.com/MehtapGozukan




Bu yazı 634 defa okundu.






Yorumlar

 + Yorum Ekle 
    kapat

    Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.





    Diğer köşe yazıları

     Tüm Yazılar 
    • 20 Haziran 2016 Hadissiz Kuran Anlaşılmaz Diyenlere Sorularım Var!
    • 3 Mart 2016 Kuran Arapçadır, Ama Hükümleri Evrenseldir
    • 7 Ocak 2016 Ölülere Kuran Okunmaz, Kuran Diriler İçindir
    • 16 Aralık 2015 Peygamberin Hadisi Kuran'dır
    • 23 Kasım 2015 "Okumak, Düşünmek, Akletmek, Sorgulamak" Farz İbadettir
    • 29 Ekim 2015 Kuran'ı Resul Değil, Allah Açıklamıştır!
    • 14 Ekim 2015 Nisa 34'de Kadını Dövmek Yoktur
    • 6 Eylül 2015 Kuran'ı Hz. Muhammed mi Yazdı? (Haşa)
    • 25 Temmuz 2015 Tebliğden Ücret Almak Haksız Kazançtır!
    • 8 Temmuz 2015 Talak Suresi 4'de "Henüz" Adet Görmeyenler Kimler?
    • 29 Nisan 2015 Mirasta Erkeğe İki, Kadına Bir Pay Olması Haksızlık mı?
    • 11 Nisan 2015 Şahitlikte Bir Erkeğe İki Kadın Olmasındaki Hikmetler
    • 29 Mart 2015 Siz Kuran'ı Araplardan Daha mı İyi Bileceksiniz?
    • 7 Mart 2015 İslam'da Kölelik Yoktur!
    • 12 Şubat 2015 Resul ve Nebi Farkı/ Resule İtaat Ne Demek?
    • 16 Ocak 2015 Muhammed Suresi 4. Ayette "Boyunlarını Vurun" Değil, "Gözetleme Yerlerini Vurun" Der
    • 31 Aralık 2014 Şahitlikte Bir Erkeğe İki Kadın Olmasındaki Hikmetler
    • 12 Aralık 2014 Dinden Çıkanın Cezası Ölüm mü?
    • 22 Kasım 2014 Çocuk Yaşta Evlilik Kuran'da Yoktur!
    • 8 Ekim 2014 Kadınlar Adet Döneminde Namaz Kılabilir, Kuran Okuyabilir!

    Yazarlar

    En Çok Okunan Haberler


    Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.
    7,740 µs