En Sıcak Konular

Mehtap Gözükan

Kur'an'a Göre
Mehtap Gözükan
8 Temmuz 2015

Talak Suresi 4'de "Henüz" Adet Görmeyenler Kimler?



Bazı sapkın görüşteki insanlar, kendi sapkınlıklarına Kuran'dan delil arayıp , zorlama hükümler çıkararak insanların kafasını bulandırmışlardır. Bunu hata olarak yapanları elbette tenzih ederim. Dikkat edilirse tüm müfessirler erkektir. Hamile kadının dışarı çıkmasını terbiyesizlik olarak nitelendiren zihniyetin yaptığı meallerde  kadın geri plana atılmış, manayı tamamen değiştiren ufak eklemelerle erkek egemen bir sistem kurulmuştur. Her detayı Kuran'da bildiren Allah, bu zihniyetteki kişilere karşı Ali İmran suresi 78. ayette Müslümanları uyarmıştır. 

 



Onlardan öyleleri vardır ki, dillerini kitaba doğru eğip bükerler, siz onu (bu okur göründüklerini) kitaptan sanasınız diye. Oysa o kitaptan değildir. "Bu Allah Katındandır" derler. Oysa o, Allah Katından değildir. Kendileri de bildikleri halde Allah'a karşı (böyle) yalan söylerler. (Ali İmran Suresi, 78)

 



Bu sisteme hizmet eden ve yanlış anlamaya mahal veren kelimelerin kasıtlı ya da kasıtsız eklenip kafaların karışmasına sebep olan ayetlerden biri Talak Suresi 4. ayettir. Önce bu ayetin geleneksel çevirisine bakalım;

 




"Kadınlarınızdan artık adetten kesilmiş olanlarla --- henüz --- adet görmemiş bulunanların iddet (bekleme süre)leri, -eğer şüpheye düşecek olursanız (bilin ki)- üç aydır. Hamile kadınların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları (ile biter). Kim Allah'tan korkup sakınırsa (Allah) ona işinde bir kolaylık gösterir." (Talak Suresi, 4)

 


Her ne hikmetse, orjinalinde olmayan "henüz" kelimesi ayete sıfırdan eklenmiştir. Bu ufacık ekleme de manayı tamamen değiştirmiştir. "Henüz adet görmeyen" denildiğinde akla tek şey gelir. O da ergenliğe ulaşmadığı için henüz adet görmemiş çocuklar! Oysa durum farklıdır. 

 

 


Henüz adet görmemiş diyebilmek için ayette "ellaaiii lemma yahıdne" kelimesinin geçiyor olması gerekir. Ancak ayette "lem yahıdne" ifadesi geçer. 

 


Lem: Hiç olmamış manası kazandırır.

 


Lemma: Henüz olmamış, ama olacak manası kazandırır.

 


Malum zihniyet,  bu gerçeklerin ortaya çıkmasını önlemek için insanları Kuran'dan uzaklaştıracak her önlemi de aldılar. "Kuran'ı siz anlayamazsınız, alimler anlar.", "Kuran'ı Türkçe okumayın. Kuran Arapça indi, orjinal dilinde okursanız Kuran okumuş olursunuz" dediler. Kuran'ı abdestsiz okuyamazsınız, belinizin üstünde tutmalısınız, Kuran okurken başınızı örtmelisiniz... diyerek hiç bir Kurani delili olmadığı halde insanların her istediklerinde Kuran okumalarına engel oldular. Kuran'ı saygı gereği kılıf içine koyup yüksekçe yerlere astırıp, ulaşılmaz hale getirdiler. Kuran'dan uzaklaşan insanlar da, sorumlu oldukları ve üzerinde düşünmeleri gerektiği emredilen bu Kitaptan bihaber, malum hocaların din diye dayattı hurafeleri İslam zannederek şirke battılar... Bu telkini alan insanlara ayetin gerçek hükmünü söylediğinizde, ayete itibar etmeyip hocalarından, atalarından öğrendiklerinde diretir hale geldiler. Allah bu kişilerin durumunu Bakara Suresi 170'de şu şekilde deşifre ediyor;

 

 



Ne zaman onlara: "Allah'ın indirdiklerine (Kuran'a) uyun" denilse, onlar:   "Hayır, biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye (geleneğe)   uyarız" derler. (Peki) Ya atalarının aklı bir şeye ermez ve doğru   yolu da bulamamış idiyseler? (Bakara Suresi, 170)

 

 



Bu kısa ekten sonra Talak Suresi 4. ayeti incelemeye devam edelim. Ayette, adetten kesilmiş, yani menopoz dönemine girmiş kadınların bekleme süresi 3 ay deniyor. 3 ay beklemenin sebebi nedir? Kadının hamile olup olmadığının anlaşılmasıdır.  Hamile kalan kadın adet görmez. Ancak hamile olduğunun anlaşılması süre alır. Bu durumda olan kadınlar için de bekleme süresi 3 aydır. Hamileliği kesin olanlar ise doğuma kadar bekler.

 

 

Meallerde adet görmemiş kızlar olarak çevrilen "vellai lem yahidne" ifadesi tıbbi olarak "sekonder amenore" denilen durumdur. Yani adet düzeni bozulduğu için adet görmeyen (normalde adet gördüğü halde türlü sebeplerle 3 ay veya daha uzun süren bir dönemde âdet görmeyen) kadınları ifade eder.

 

 



Ayrıca ayette geçen "Nisa" kelimesi Kuran'da yetişkin kadınlar için kullanılan bir kelimedir. Adet görmeyen kişi eğer çocuk olsaydı o zaman " Vildan, Veled, Benat…" kelimelerinin geçiyor olması gerekirdi. Ancak ayette yetişkin kadınların tanımlandığı "Nisa" kelimesi geçmektedir. Ve olması gereken doğru çeviri de aşağıdaki gibidir.

 



"Kadınlarınızdan (menopoz dönemine girerek) âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri üç aydır. Adet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadınların iddetleri, çocuklarını doğurdukları vakit biter. Kim Allah'ı sayıp O'na karşı gelmekten korunursa, Allah onun işinde bir kolaylık verir." (Talak, 4)

 

 Sonuç: Kuran'da nikah yaşı, Nisa suresi 6. ayette bildirilmiştir. "Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa kadar deneyin; şayet kendilerinde bir (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, hemen onlara mallarını verin..." (Nisa Suresi, 6) Ayeti dikkatli okursanız, yetimleri "nikaha erişecekleri çağa kadar" deneyin, şayet kendilerinde bir "olgunluk" görürseniz onlara mallarını verin diyor. 


 

 


Mehir, İslam Hukuku'nda erkeğin evlenirken kadına verdiği para veya maldır. Mehir kadının ailesine değil, direkt kadına verilir. Yukarıdaki ayete göre malların  sahibine teslim edilme çağı, o kişinin malını kontrol edebileceği yaştır. Dolayısıyla mehir alan kadının bu malı veya parayı kontrol edebileceği bir yaşta olması gerekir. Ayrıca ayette kadın için de erkek için de "rüşd" kelimesi geçer. Bu da "doğru yolu bulabilme yeteneği" manasına gelir. Küçük bir çocuk belki evin yolunu bile zor bulur. Kısacası Kuran'daki nikah yaşı ile medeni kanundaki nikah yaşı tam uyumludur. Aksi iddia sapıklıktır. Kimse kendi sapkınlığına Kuran'dan delil aramasın!

 



Mehtap Gözükan

 


https://www.facebook.com/MehtapGozukan

 


https://twitter.com/MehtapGozukan



Bu yazı 564 defa okundu.






Yorumlar

 + Yorum Ekle 
    kapat

    Değerli okuyucumuz,
    Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
    Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
    · Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
    · Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
    · Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
    · Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
    · Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
    · Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
    · Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
    Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.





    Diğer köşe yazıları

     Tüm Yazılar 
    • 20 Haziran 2016 Hadissiz Kuran Anlaşılmaz Diyenlere Sorularım Var!
    • 3 Mart 2016 Kuran Arapçadır, Ama Hükümleri Evrenseldir
    • 7 Ocak 2016 Ölülere Kuran Okunmaz, Kuran Diriler İçindir
    • 16 Aralık 2015 Peygamberin Hadisi Kuran'dır
    • 23 Kasım 2015 "Okumak, Düşünmek, Akletmek, Sorgulamak" Farz İbadettir
    • 29 Ekim 2015 Kuran'ı Resul Değil, Allah Açıklamıştır!
    • 14 Ekim 2015 Nisa 34'de Kadını Dövmek Yoktur
    • 6 Eylül 2015 Kuran'ı Hz. Muhammed mi Yazdı? (Haşa)
    • 25 Temmuz 2015 Tebliğden Ücret Almak Haksız Kazançtır!
    • 8 Temmuz 2015 Talak Suresi 4'de "Henüz" Adet Görmeyenler Kimler?
    • 29 Nisan 2015 Mirasta Erkeğe İki, Kadına Bir Pay Olması Haksızlık mı?
    • 11 Nisan 2015 Şahitlikte Bir Erkeğe İki Kadın Olmasındaki Hikmetler
    • 29 Mart 2015 Siz Kuran'ı Araplardan Daha mı İyi Bileceksiniz?
    • 7 Mart 2015 İslam'da Kölelik Yoktur!
    • 12 Şubat 2015 Resul ve Nebi Farkı/ Resule İtaat Ne Demek?
    • 16 Ocak 2015 Muhammed Suresi 4. Ayette "Boyunlarını Vurun" Değil, "Gözetleme Yerlerini Vurun" Der
    • 31 Aralık 2014 Şahitlikte Bir Erkeğe İki Kadın Olmasındaki Hikmetler
    • 12 Aralık 2014 Dinden Çıkanın Cezası Ölüm mü?
    • 22 Kasım 2014 Çocuk Yaşta Evlilik Kuran'da Yoktur!
    • 8 Ekim 2014 Kadınlar Adet Döneminde Namaz Kılabilir, Kuran Okuyabilir!

    Yazarlar

    En Çok Okunan Haberler


    Haber Sistemi altyapısı ile çalışmaktadır.
    8,404 µs