Cihat kelimesini İslam ahlakı içinde değerlendirdiğimizde insanlara zulmeden, adaletsiz davranan, işkence ve eziyet uygulayan, en meşru insan haklarını ihlal edenlere karşı adaleti, barışı, eşitliği hakim kılmak için yapılan “fiili ve fikri mücadele” bir cihat olmaktadır.
“Hiçbir fitne kalmayıncaya kadar” Ehl-i Küfürle savaşmak, genel bir dünya barışını hedef olarak gösterir. Her türlü fitneye son vermek, sulh ve sükunet sağlamak ve Allah’ın dini ile dünyaya nizam vermek ve barışı (Nizâm-ı lem’i) sağlamak Müslümanlar için varılması gereken bir hedeftir.
BİR KAFİR DEVLET BİR BAŞKA KAFİR DEVLETE ZULMETSE BİLE..
Öyle ki dünyanın uzak bir köşesinde Gayr-ı Müslim bir devlet, bir başka Gayr-ı Müslim devlete zulmetse, Müslüman devletler bu fitneye müdahale etmeli, haddi aşanlara hadlerini bildirmelidir. Bu dîni bir görevdir. Dîni olduğu kadar tarih boyunca Dünya Barışını ve nizamını hedeflemiş biz Türkler için milli ve aynı zamanda insâni bir görevdir.
Allah yolunda cihad’ın bu yüce amacına şu ayette işaret edilir:
“ Size ne oluyor ki, Allah yolunda, ayrıca, baskı altına alınıp çaresiz bırakılarak: “Rabbimiz! Ahâlisi zâlim olan şu memleketten bizi kurtar. Bize tarafından bir sahip gönder, bize katından bir yardımcı yolla!” diye yalvarıp duran zavallı erkekler, kadınlar ve yavrular uğrunda savaşmıyorsunuz?” (Nisa suresi:75)
Cihat, cidal ve kıtal birbirine yakın gibi görünürler ama aralarında belirgin farklar vardır. Kıtalde savaşmak, katledip öldürmek esastır. Cidal, bir üstünlük kavgası, menfaat çekişmesi, galibiyet mücadelesidir. Cihat ise “gayret etmek, ceht etmek, olanca gücünü ve kuvvetini sarf etmek” demektir. Fakat, cihatta bir şart var ki onu diğerlerinden net biçimde ayırır; “fisebilillah” yani Allah yolunda olma şartı; Kur’an namına ve İslâm uğrunda olma şartı. “Savaş ve cidal” ancak bu şartın gerçekleşmesi halinde “cihat” olurlar.
Cihad, her Müslüman’a kıyamete kadar devam edecek bir farzdır. Cihadın farz olduğunu inkâr eden dinden çıkar. Cihad, bazen farzı ayın, yani bütün Müslümanların topyekûn katılması gereken savaş, bazen de farzı kifaye, yani bir kısım Müslümanların savaşmasıyla diğerlerinden kalkan bir borç olur. Düşmanın bir İslam ülkesine saldırması durumunda ve umumi seferberlikte herkesin bilgi yeteneği ölçüsünde savaşa katılması farzı ayın, kısmi seferberlikte ise farzı kifaye olur. Aslında insan doğuşundan ölümüne kadar hep cihat halindedir. Çünkü cihat, sadece savaş aletleri ile yapılan bir gazâ ve harp olmayıp, dil ile, beden ile, mal ile, iyiliği emretmek, kötülükten men etmek, Allah’ın dinini yaymak gibi faaliyetlerle kıyamete kadar sürecek bir çalışma ve gayretler bütünüdür. Bu anlamda bütün Müslümanlar aşağıdaki ayetlerde de belirtildiği gibi “Allah’ın Ordusu-Cundullah ” ve “İslâm’ın askerleri-Asâkir-i İslam”dir:
”O halde, yaptığınız bu hayırlı alışverişten dolayı sevinin. Gerçekten bu çok büyük bir başarıdır.(Tevbe/111)
Elmalılı Hamdi Yazır, savaşı, “harb-i ıslâh ve harb-i ifsad” diye ikiye ayırır ve müminlere emredilen harbin “ıslâh harbi” olduğunu beyan eder. Cihada çıkan müminleri de “azaba müstehak olan bir kavme Hakk namına azab vermeye memur bir el” olarak görür.
Suriye’de, Libya’da ve terörle olan mücadelemizde şehid düşen Mehmedciklerimizi rahmetle anıyor ve Onlara Milli Şairimiz M. Akif’in dizeleriyle sesleniyorum:
“Ey şehid oğlu şehid isteme benden makber. Sana âguşunu açmış duruyor Peygamber.”
Değerli okuyucumuz,
Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
· Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
· Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
· Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
· Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
· Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
· Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.
Yorumlar
+ Yorum Ekle